Pages

Monday, August 16, 2010

Ye, saya memang gila basikal

Kebelakangan ini, saya acap kali menunggang basikal ke class. Saya selalu la menunggang basikal adik saya.. MTB 24" ngan shimano v brake system.. 21 speed. So okay la nak memanjat bukit Delima yang tinggi tuh.


Inilah bunny hop. Bukan yang dimaksudkan dalam entri

Tapi di dalam perjalanan saya ke class, apabila nak naik curb selalu ada problem. Masalahnya saya xdapat nak bunnyhop ke atas curb.. Hurm.. Camne nak buat ni? Bila fikir2 balik. Basikal besar ni susah gak nak lompat-lompat.

Lantas saya pon berfikir.. Jika saya menggunakan basikal BMX, pasti saya mampu melakukannya.

Tak lama selepas itu, saya google BMX. baca sana dan baca sini. Tengok youtube video dah berbagai-bagai lagi usaha saya untuk menambahkan pengetahuan tentang basikal BMX ini.

Semakin lama saya membaca, semakin pasiionate saya terhadap geometry dan gaya tunggangan basikal BMX. Bila dah excited macam ini, saya pon nak la mencari basikal BMX dalam harga yang murah. Harga beskal baru macam dalam flyer ni.


Ada sesiapa nak sedekah time2 Ramadhan ni?? hehe..

Tapi, harapan saya untuk BMX murah hancur berkecai. Second hand je pon dah RM800. Sungguh mengecewakan. Dahla kerja part time gaji tak dapat2 lagi. Namun, harapan saya tetap tidak terkubur. Saya akan kumpul resources dan dalam setahun nak beli yang baru. Tak kisah la apa orang nak kata. Saya nak main basikal juga! Nanti gi ofis boleh naik basikal. WEEE~~!!